domi-ae.gr - Main Section

domi-ae.gr - Main Component

Η εταιρεία συμμετέχει σε εθνικά και ευρωπαϊκά ερευνητικά προγράμματα με στόχο τη διερεύνηση της αντισεισμικής συμπεριφοράς γεφυρών και την αναβάθμιση του κανονιστικού πλαισίου σχεδιασμού τους.

 

SBRI+

Αξιοποίηση της γνώσης για την αειφορία των συμμίκτων γεφυρών στο δομημένο περιβάλλον

(1/72016-31/62018)

Οι γέφυρες είναι έργα υποδομής ζωτικής σημασίας για την κοινωνία. Έτσι η εφαρμογή της μεθόδου Ανάλυσης στον Κύκλο-Ζωής σε αυτό τον τύπο κατασκευών έχει προσελκύσει τα τελευταία χρόνια, το ενδιαφέρον των εμπλεκομένων με τη μελέτη, κατασκευή και λειτουργία τους. Με την ανάπτυξη του ερευνητικού προγράμματος για αειφόρες σύμμικτες γέφυρες σε δομημένο περιβάλλον (SBRI 2009-2012), εφαρμόσθηκε μία ολιστική προσέγγιση σε τρεις διακριτούς τύπους σύμμικτων γεφυρών από χάλυβα και σκυρόδεμα, συνδυάζοντας τις διαφορετικές αναλύσεις αξιολόγησης κύκλου ζωής: την περιβαλλοντική (LCA), την οικονομική (LCC) και τη λειτουργική ανάλυση (LCP) καθ’ όλη τη διάρκεια του κύκλου ζωής τους. Με βάση τα αποτελέσματα του SBRI, το πρόγραμμα SBRI+ αποσκοπεί στην αξιοποίηση και επέκταση της μεθοδολογίας σε εξειδικευμένα παραδείγματα εφαρμογής. Στόχος του είναι να διαδοθούν τα αποτελέσματα της έρευνας στους ενδιαφερόμενους μελετητές, κατασκευαστές, υπηρεσίες και παραχωρησιούχους, που εμπλέκονται με την κατασκευή και λειτουργία οδικών γεφυρών. Στα πλαίσια του SBRI+ αναπτύσσονται διάφορες δράσεις, όπως η σύνταξη εγχειριδίων με συνοπτικές επεξηγήσεις επί της εφαρμογής του κύκλου ζωής στις γέφυρες, η ανάπτυξη μιας σχετικής ηλεκτρονικής εφαρμογής (SBRI+ eTool) και η διεξαγωγή ημερίδων για την ευρύτερη διάδοση των αποτελεσμάτων του προγράμματος. Το SBRI+ eTool είναι λογισμικό, σχεδιασμένο για την ευχερή εκτίμηση των διαφόρων επιπτώσεων που σχετίζονται με την κατασκευή, λειτουργία και το τέλος ζωής των οδικών γεφυρών. Σκοπός του SBRI+ eTool είναι να παράσχει πρακτικές πληροφορίες για ένα υπό ανάπτυξη έργο υποδομής σε σχέση με την αειφορία του, επιτρέποντας στους ενδιαφερόμενους να λάβουν ορθολογικές αποφάσεις, σχετικά με τις δυνατότητες και τις εναλλακτικές λύσεις στο σχεδιασμό του έργου, λαμβάνοντας υπόψη περιβαλλοντικές, οικονομικές και κοινωνικές επιπτώσεις.

Το ερευνητικό πρόγραμμα SBRI+ πραγματοποιήθηκε στα πλαίσια της δράσης της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την έρευνα και την καινοτομία - HORIZON2020 και συγχρηματοδοτήθηκε από το Ερευνητικό Ταμείο για τον Άνθρακα και τον Χάλυβα (RFCS)

 

SEQBRI  (1/7/2012-30/6/2015)

Αντισεισμικός σχεδιασμός σύμμικτων γεφυρών χάλυβα-σκυροδέματος, μικρού-μέσου ανοίγματος με βάση την επιτελεστικότητα

Σύμμικτες γέφυρες χάλυβα-σκυροδέματος, μικρού-μέσου ανοίγματος, με κύριες μεταλλικές δοκούς θερμής έλασης σχήματος Ι, εμφανίζουν ιδιαίτερα εκτεταμένη χρήση, λόγω μικρής διάρκειας κατασκευής και ελαττωμένου κόστους. Επιπλέον, είναι κατάλληλες για εφαρμογή σε σεισμικές περιοχές λόγω του μειωμένου ιδίου βάρους τους. Όσον αφορά τις στατικές δράσεις, γέφυρες αυτού του είδους σχεδιάζονται με βάση τους υφιστάμενους Κανονισμούς. Ωστόσο η συμπεριφορά τους έναντι σεισμικών δράσεων δεν έχει ακόμα διερευνηθεί και έτσι ενδέχεται να εμφανίσουν βλάβες ακόμα και σε περιοχές χαμηλής σεισμικότητας.
Το πρόγραμμα SEQBRI στοχεύει στην εφαρμογή της μεθοδολογίας του αντισεισμικού σχεδιασμού με βάση την επιτελεστικότητα σε γέφυρες με δομικό χάλυβα κατηγορίας S355M/N-S460M/N, και να παρέχει το υπόβαθρο για μία νέα γενιά ευρωπαϊκών αντισεισμικών κανονισμών που θα επεκτείνουν τους υφιστάμενους κανονισμούς EN1998-1 and EN1998-2.
Το πρόγραμμα χρηματοδοτήθηκε από το ευρωπαϊκό ευρευνητικό κονδύλι για τον άνθρακα και τον χάλυβα (RFCS)

http://www.seqbri.it/

 

ΑΣΠΡΟΓΕ (1/10/2003-31/3/2007)

Αντικείμενο του ερευνητικού προγράμματος "ΑσΠροΓε" είναι η αντισεισμική προστασία των γεφυρών και ειδικότερα:

1) Βελτίωση αντισεισμικού σχεδιασμού και σεισμικής συμπεριφοράς γεφυρών
2) Αποτίμηση της πραγματικής σεισμικής συμπεριφοράς και τρωτότητας υφισταμένων γεφυρών.

Οι περισσότερες από τις εξεταζόμενες γέφυρες βρίσκονται στον οδικό άξονα της Εγνατίας Οδού, συνολικού μήκους αυτοκινητοδρόμου 680 χιλιομέτρων, στον οποίο εντάσσονται 30 μεγάλες γέφυρες και περισσότερες από 500 συνήθεις.

Τo έργο χρηματοδοτήθηκε από τη Γενική Γραμματεία Έρευνας και Τεχνολογίας.

http://nisida.civil.auth.gr/asproge/

domi-ae.gr - Bottom info